Tejpování

MUDr. Kenzo Kase

Kineziotejp, tejp, tape, tejping,kineziotape,.......různá pojmenování jedné techniky.

Kinesiotaping se objevil bezmála před 30-ti lety v Korei a Japonsku. Vše je založeno na tom, že když se hýbe tělo, tak je podpořen krevní a lymfatický oběh, tělo má  správnou tělesnou teplotu, potom správně fungují svaly a je podpořen proces samouzdravování organizmu. Kinesiotaping zaručuje stejný rozsah pohybu, bez toho aby byla omezena pohyblivost (tak, jak je to u tradičního sportovního tapingu). Při ošetření svalů kineziotapingem se v postižených tkáních poměrně rychle aktivují ozdravné procesy.

Během rozvoje této metody se zjistilo poměrně rychle, že možnosti aplikace jsou mnohem větší než jen ošetřování svalů. Jestliže dobře nefungují svaly, může to vést k řadě poškození a onemocnění.

Po nalepení kineziotejpu na kůži se vytváří dojem druhé kůže, která tu Vaši vlastní dokáže „oživit“. V podkoží se nacházejí receptory, krevní a lymfatické cévy, svalové fascie, nervová vlákna a další. Proto použitím kineziotapingu - docílíme odstranění různých zdravotních problémů. Tejpovací páska stimuluje a reguluje svalový tonus, při kterém dochází k reflexnímu ovlivnění kůže, svalů, segmenty v oblasti nalepené pásky přičemž se obnovuje fyziologická funkce pohybového aparátu.

Kinezio-páska neobsahuje žádné chemické, ani jiné přísady, je hypoalergenní. Lze ji použít od lehkých zánětů až po artrózu.

Kinesiotaping je účinný ve dvou oblastech: sportovní a terapeutické.

• Oblast sportovní

- zlepšení sportovní výkonnosti- zlepšení svalových a kloubních funkcí- zlepšení krevního a lymfatického oběhu- podpoření samoléčicího procesu tkání, doléčení předchozích úrazů, apod.

• Oblast terapeutická

- rehabilitace terapie bolesti

- ovlivnění svalového tonusu (snížení svalového napětí i krevního tlaku ve svalu) - podpoření odtoku lymfy- zmírnění otoků.

Odstranění tejpu

doporučujeme tejp ponechat na bolestivém místě 5-7 dní, pak POMALU odstraňovat nejlépe ve směru růstu ochlupení nasucho, odmočený např. při koupání nebo namazaný tělovým mastnějším krémem např. Indulonou.

Můžete si vybrat barvu pásky. Barevnost neslouží k rozlišení účinnosti, ta je identická u všech barev.