Tento rys je většinou ignorován: vědci odpověděli na otázku, na čem závisí štěstí vašich zaměstnanců.

Podle odborníků hodně záleží na důvěře v tým.

Aby byla atmosféra v týmu příznivá, musí manažer svým zaměstnancům důvěřovat a naopak / foto depositphotos.com

Aby byli zaměstnanci firmy v práci spokojeni a měli zájem o své povinnosti, měl by manažer zajistit, aby mohli důvěřovat jemu, jeho organizaci i sobě navzájem. K tomuto závěru dospěla metaanalýza 2024 studií, kterých se zúčastnilo více než milion lidí, uvádí Inc…..

„Když se manažeři snaží zlepšit pohodu zaměstnanců, obvykle myslí na věci, jako je práce na dálku, pružné rozvrhy a wellness nabídky, jako je členství v posilovně. Důvěra však může být nejcennějším přínosem ze všech,“ píše se v článku.

Během této studie, kterou provedl tým pod vedením Mingxiang Zhao a Yix Li z katedry psychologie na Čínské lidové univerzitě, se vědci zaměřili na dva typy důvěry – mezilidskou a institucionální – které se mohou vyskytovat v práci. Výzkumníci zjistili, že oba typy důvěry korelují se sociální, psychologickou a v menší míře i fyzickou pohodou.

Mnoho lidí si tedy klade otázku, pokud je důvěra tak důležitá, jak ji lze zvýšit. Publikace Inc. jmenovala několik způsobů, jak toho dosáhnout.

Buďte upřímní

Pokud chcete, aby zaměstnanci důvěřovali vám a vaší společnosti, musíte s nimi jednat férově. Konkrétně polovina zaměstnanců uvedla, že je nejvíce stresuje, když jim nikdo neřekne, co se v jejich firmě děje. Proto je nejlepší říkat věci tak, jak jsou.

Buďte předvídatelní

Můžeme obdivovat vůdce, jako je Ilon Musk, kteří často mění názory, ale věříme lidem, jako je Warren Buffett, kteří jsou rok co rok konzistentní v tom, co říkají.

„Čím více mohou zaměstnanci předvídat, co řeknete a uděláte, tím snáze vám budou důvěřovat,“ ujišťuje publikace.

Snažte se důvěřovat lidem

Výzkumy ukazují, že organizace, které jsou více důvěryhodné, mají tendenci dosahovat lepších výsledků než ty, kde panuje nedůvěra. Pokud je například zaměstnanci při každém odchodu z práce prohledávána taška, nebude k firmě pociťovat stejnou důvěru a náklonnost jako v opačném případě.

Pomozte zaměstnancům, aby si navzájem důvěřovali.

Zaměstnanci, kteří důvěřují svým kolegům, s nimi budou s větší pravděpodobností efektivně spolupracovat. Bývají spokojenější a zůstávají na svých pracovních místech.

„Vztahy na pracovišti jsou často největší překážkou odchodu z firmy. Tyto vztahy můžete podpořit tím, že požádáte lidi o spolupráci na důležitých projektech a umožníte jim rovnoměrně se dělit o zásluhy. Můžete také vytvořit týmy z různých funkcí, aby zaměstnanci mohli poznat své kolegy i mimo jejich bezprostřední odbornost. A samozřejmě jakákoli příležitost, kdy se zaměstnanci mohou stýkat, scházet se mimo práci nebo pracovat společně na společných projektech, může pomoci tyto vztahy a důvěru budovat,“ zdůrazňuje publikace.

Další tipy odborníků

Již dříve odborníci vysvětlili, jak rozlišit lásku od spoluzávislého vztahu. Podle psychologa by vztah neměl působit jako pouto, které je třeba chránit za každou cenu, včetně vlastního blaha.

Psycholog zároveň vysvětlil, co vlastně dělá lidi úspěšnými. Poznamenala, že tímto faktorem je zvláštní kombinace vášně a vytrvalosti k dosažení skutečně dlouhodobých cílů.

Share to friends
Rating
( No ratings yet )
Užitečné tipy a triky pro každodenní život